طراحی دکوراسیون داخلی (5)

طراحی دکوراسیون داخلی 
طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه».

براساس معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه».

با این حساب همه ما هنگامی که خانه خود را تزئین و درباره بهترین چیدمان مبلمان منزلمان فکر می کنیم، نقش یک دکوراتور داخلی را بر عهده می گیریم. با این همه، دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

بازسازی یک ساختمان

منظور از دکوراسیون در فرهنگ لغت فارسی آراستن، چیدمان و نظم دادن است. وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی می شود، منظور نحوه چیدمان و انتخاب مبلمان مناسب برای قسمت های مختلف خانه اعم از پذیرایی و نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی است.

با توجه به محبوبیت و جذابیت طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی دکوراسیون دیگر محدود به منازل مسکونی نمی شود و از قوانین مختلف طراحی داخلی در ادارات، مغازه ها، فروشگاه ها، بیمارستان ها، هتل ها و … استفاده می شود.

از دیدگاه بسیاری از افراد، طراحی دکوراسیون داخلی خانه کار بسیار ساده ای است و تنها به سلیقه افراد بستگی دارد، اما اینطور نیست و در این زمینه نکات بسیار مهمی وجود دارد که اگر شما آنها را می شناسید و به خوبی آنها را دنبال می کنید، از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده خواهید کرد. فضای بیشتری در خانه خود خواهید داشت و به دکوراسیون منزلتان کمک زیادی می کند. گاهی اوقات با رعایت این قوانین طراحی دکوراسیون برای شما ارزانتر و سریعتر می شود و جلوه ای خاص و خاص در خانه شما ایجاد می کند که خانه شما را به فضایی دلپذیرتر، گرمتر و دلپذیرتر تبدیل می کند.

چیدمان منزل

طراحی دکوراسیون داخلی خانه، هماهنگی عناصر داخلی خانه با هدف زیباتر شدن آن و ایجاد فضایی گرم و دلنشین در خانه است. به خصوص در خانه های کوچک مدرن و آپارتمان های قابل حمل با استفاده از طراحی مناسب فضای داخلی خانه می توان این فضا را بهینه کرد و با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ ها و دستگاه ها، کارایی آنها را افزایش داد.

نقل مکان به خانه های جدید همیشه برای ساکنان خانه پر از هیجان و جذابیت است، اما گاهی اوقات نحوه دکوراسیون خانه برای ساکنان این خانه به خصوص مهماندار خانه به دغدغه تبدیل می شود و باید تصمیم بگیرید، ترتیب دهید. وسایل خود را در محیط نحوه چیدمان فضای جدیدی که می بینید، برای ارائه فضای مناسب و طراحی دکوراسیون منزل به گونه ای که نشان دهنده شخصیت، احساسات و سلیقه شما باشد.

همچنین در این خانه احساس خوشبختی و راحتی می کنید. برای این کار باید نکات مهم مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی خانه را بدانید و وسایل مختلف مانند مبلمان و رنگ دیوارها و بافت آن ها را به خوبی انتخاب کنید تا با یکدیگر هماهنگ و با هم هماهنگ باشند. طرح از پیش تعیین شده وسایل را در جای مناسب قرار دهید و خانه خود را قدم به قدم مانند یک طراح داخلی حرفه ای طراحی کنید.

آژانس طراحی جاسینا:   آیکون چیست و چه کاربردی دارد؟

اروپایی ها بر این باورند که برای رسیدن به خط پایان ابتدا باید بدانید به کجا می روید. بنابراین با در نظر گرفتن فضای کلی خانه مورد نظر خود می توانید مراحل مختلف چیدمان دکوراسیون را طی کنید.

وقتی صحبت از خرید مبلمان مناسب می شود، معمولا خانم ها فکر می کنند که اولین جایی که باید به آن مراجعه کنند، فروشگاه مبلمان است، اما بهتر است مبل فروشی را به عنوان نقطه شروع انتخاب نکنید، زیرا وقتی مبلمان خاصی توجه شما را به خود جلب می کند. برای گزینه های دیگر، با محدودیت هایی روبرو هستید.

درست است که شما نیاز به مبلمان دارید، اما اگر انتخاب اشتباهی داشته باشید، نه تنها پول، بلکه زمان و انرژی را نیز هدر خواهید داد. انتخاب یک محدوده همیشه یک تجربه ناخوشایند است. بنابراین، در مورد طرح کلی طراحی فکر کنید و ببینید از چه نوع تلویزیون و پایه تلویزیونی در کنار آن کاناپه و همچنین میزهای خواب، پرده، فرش و سایر موارد استفاده می کنید. وقتی همه آنها را در ذهن خود به تصویر می کشید، اقدام به خرید کنید تا همه اقلام با ذهنیت قبلی و سیاست خاصی خریداری شوند.

این اقلام را حتما با توجه به اندازه و ابعاد فضایی که در اختیار دارید خریداری کنید زیرا خرید مبلمان کوچکتر یا بزرگتر از فضای موجود باعث می شود نتوانید خانه خود را به درستی و اصولی چیدمان کنید و این اشتباه تا زمانی ادامه پیدا می کند. پایان.

اگر فکر می کنید به خاطر سپردن طرح ها در ذهنتان سخت است، کاغذ و خودکاری بردارید و پلان دوبعدی خانه خود را روی آن بکشید و به راحتی با تعیین محل قرارگیری، نقشه ای از خانه خود خواهید داشت. موارد. .

حتی در صورت لزوم ابعاد اتاق و قسمت های مختلف را در این نقشه مشخص کنید تا همه چیز اصولی و درست پیش برود.

گاهی اوقات، با توجه به تمام اصول اولیه، نیازی به یک طراح داخلی ندارید که به شما بگوید چه چیزی را بخرید و کجا قرار دهید و می توانید این کار را کاملا حرفه ای انجام دهید.

اصول چیدمان

یکی از تکنیک های جالب در طراحی داخلی این است که شما تصمیم می گیرید چگونه زندگی کنید؟ آیا سبک سنتی یا مدرن را برای خانه خود در نظر گرفته اید یا فضایی آرام و آرام را انتخاب می کنید یا خانه ای با وسایل رسمی را ترجیح می دهید؟ تعیین این فاکتور قبل از خرید یک چیدمان می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

اگر ایده دکوراسیون خاصی دارید جای نگرانی نیست زیرا افراد و گروه های زیادی قبل از شما شروع به طراحی دکوراسیون داخلی خانه کرده اند که می توانید با دیدن نمونه های آن ها و ترکیب ایده ها ایده بگیرید. با خلاقیت و سلیقه خود طرحی جدید خلق کنید.

هدف

دکوراسیون داخلی پوششی برای یک فضای موجود است که با مفهومی گسترده مانند زیبایی شناسی پست مدرن، رترو و سنتی شروع می شود و سپس با جزئیات آن سبک کار می کند. یک دکوراتور داخلی معمولاً از ابتدای طراحی تا انتها با سبک طراحی سر و کار دارد تا تداومی در فضا ایجاد کند و علیرغم در نظر گرفتن رنگ، بافت و نقش‌هایی که مشتری ترجیح می‌دهد، طرح همچنان باید باشد. متناسب با مفهوم کلی سبک.

سبک های مختلف

برای اینکه بتوانید سبک خاصی در خانه خود داشته باشید باید از سبک های مختلف آگاهی داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین را برای خانه خود انتخاب کنید تا مقدمات یک دکوراسیون خوب را فراهم کنید. برای انجام این کار، باید تمام قسمت های مختلف تشکیل دهنده یک چیدمان خانه را بشناسید و نکات مختلفی را برای قرار دادن و خرید تجهیزات رعایت کنید. شاید فکر کنید سبک های طراحی داخلی خانه به دو یا سه مورد محدود می شود، اما با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که سبک های طراحی داخلی انواع مختلفی دارد که چند نمونه از مهم ترین آن ها در اختیار شما قرار گرفته است.

آژانس طراحی جاسینا:   چاپ (Print) چیست؟

مدرن

برای اینکه بتوانید سبک دکوراسیون مدرن را در خانه خود پیاده کنید باید توجه داشته باشید که مهم ترین ویژگی سبک مدرن رنگ های ساده و خطوط صاف و منظم است و هر چه فضا ساکت تر و ساده تر باشد سازگاری آن با سبک مدرن. بهتر است از رنگ های شیشه ای و استیل، سفید و نقره ای بیشتر در فضا استفاده شود و هر چه اشیا صاف و صیقلی تر باشند، جذابیت این سبک بیشتر می شود.

امروزی

شاید در نگاه اول فکر کنید که سبک طراحی امروزی کاملاً با سبک طراحی مدرن مطابقت دارد، اما اینطور نیست و کسانی که می خواهند از این سبک پیروی کنند، باید بیشتر در مورد دنیای مد و طراحی بدانند و سپس متوجه شوند. تفاوت های کوچک که سبک مدرن و سبک معاصر با هم خواهند بود. یکی از تفاوت‌های اصلی آن‌ها این است که سبک مدرن قدیمی‌تر است و قوانین خاصی برای قرارگیری آن وجود دارد، در حالی که سبک مدرن نسبت به سبک مدرن انعطاف‌پذیرتر است و بر اساس علایق و خواسته‌های فعلی مردم است. به عنوان مثال استفاده از خطوط منحنی در سبک مدرن یکی از پیشرفت های اوست.

مینیمال

برخی از افراد برای اجرای یک سبک دکوراسیون مینیمال در منزل خود انتخاب می کنند و بیشترین رنگ مورد استفاده در این دکوراسیون رنگ سفید است و این سبک از نظر سادگی شباهت زیادی به سبک مدرن دارد. استفاده از رنگ های خنثی در سبک مینیمال دکوراسیون از ویژگی های بارز آن است و تا حد امکان نباید اشیاء غیر ضروری و تزئینات بیش از حد را در این فضا قرار دهید. مهم ترین ویژگی سبک مینیمال بسته بودن فضا است که آرامش خاصی را در محیط ایجاد می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی برای دکوراسیون منزل کار ساده ای نیست وگرنه باید آن را به دست افراد متخصص بسپارید و سلیقه و اهداف خود را با آنها در میان بگذارید تا بتوانند طراحی داخلی خوب و منحصر به فردی را برای شما ایجاد کنند. یا اگر پتانسیل خلاقیت و طراحی را در خود می بینید بهتر است به نمونه های مختلف طراحی داخلی و دکوراسیون منزل نگاهی بیندازید تا پس از دیدن طرح های مختلف ذهن شما آماده ایده دادن و خلاقیت بیشتر شود.

البته طراحی داخلی همیشه شامل چیدمان مبلمان و لوازم نیست، بلکه شامل قسمت های مهم تری مانند انتخاب کفپوش، انتخاب نوع سقف، دکوراسیون دیوارها و حتی دقت در انتخاب و خرید می شود. . وسایلی که در خانه و در قسمت‌های مختلف قرار می‌گیرند را می‌توان در زیر مجموعه‌های طراحی داخلی دکوراسیون قرار داد. زیرا هر چقدر هم که در چیدمان کارها مهارت داشته باشید، اگر چیزهایی که برای خانه خود می خرید به درستی و متناسب با هم هماهنگ نباشند، نتیجه آن چیزی که می خواهید نخواهد شد.

آژانس طراحی جاسینا:   تاریخچه پرچم کشور ایران

بنابراین برای داشتن یک طراحی داخلی زیبا باید در ابتدای کار سبک مناسب را بشناسید تا بتوانید با رعایت اصول و قواعد فنگ شویی وسایل مناسب و هماهنگ را خریداری کرده و در منزل خود قرار دهید. برای رسیدن به ظاهر زیبایی که می خواستید

داخلی مدرن

برای تبدیل فضای داخلی خانه به سبک مدرن می توانید از تک رنگ جذاب به خصوص برای پوشش دیوارها، سقف و سایر اشیا استفاده کنید. معمولا افرادی که به دنبال محیطی آرام هستند علاقه زیادی به طراحی داخلی مدرن دارند و معمولا با کمک یک رنگ خانه فضایی مدرن دارد که شامل یک زندگی راحت و آرام است. البته چنین یکنواختی فضای خاصی را در قسمت های مختلف خانه ایجاد می کند. این تک رنگ می تواند سفید یا خاکستری روشن و غیره باشد که می تواند روشنایی خانه شما را افزایش دهد و آن را بزرگتر نشان دهد.

استفاده از فرش نرم و کرکی یکی از پارامترهای اصلی این نوع طراحی مدرن است و برای انتخاب مدل مبلمان و چیدمان دکور اتاق نشیمن باید تمامی فاکتورهای دکوراسیون مدرن و سبک مدرن را رعایت کرد. به نکاتی که اشاره شد توجه کنید.

سوالات متداول

با چه هدفی از دکوراسیون داخلی استفاده می کنیم؟

با این تفاسیر می توان گفت که طراحی داخلی به عنوان دانش دیده می شود و با استفاده از آن در مکان های مختلف می توان به اهداف بسیار مهمی دست یافت. به عنوان مثال طراحی داخلی مغازه ها و فروشگاه ها می تواند مشتریان بیشتری را جذب و جذب کند. علاوه بر این، طراحی داخلی فضاهای اداری با احساس راحتی که در آنها ایجاد می کند، فضای امنی را برای کارکنان ایجاد می کند و راندمان کار را افزایش می دهد. طراحی داخلی بیمارستان ها فضا را کاربردی تر می کند، محیطی آرام را برای کادر درمانی و بیماران ایجاد می کند و فضایی راحت، گرم و آرام را در ساختمان های مسکونی فراهم می کند. علاوه بر این در اماکن عمومی مانند مترو، اتوبوس و … می توان نیازهای کاربران را برطرف کرد.

چه نوع سبک برای چه خانه ای بهتر است؟

سلیقه و انتخاب شما برای نوع و سبک دکوراسیون داخلی مهم است. اما در انتخاب سبک دکوراسیون داخلی خانه بهتر است به ابعاد خانه خود و مطابقت آن با سبک انتخابی توجه کنید. زیرا به عنوان مثال استایل های تنگ برای خانه های کوچک مناسب نیستند.

داشتن معماری مناسب برای خانه چه اهمیتی دارد؟

معماری داخلی خانه های مختلف به شدت بر زیبایی و ارزش مادی خانه ها تاثیر می گذارد. اصولا پتانسیل زیبایی فضای داخلی خانه تا حد زیادی به طراحی زیبا و حرفه ای معماری داخلی خانه بستگی دارد.

برای اجرای این سبک در منزل باید به چه مواردی توجه داشت؟

ویژگی اصلی سبک مدرن، سادگی و خلوت فضا است. بنابراین بهتر است در انتخاب و قرار دادن وسایل به این موضوع توجه زیادی داشته باشید و از شلوغی و قرار دادن وسایل لوکس خودداری کنید.

انجام هر پروژه طراحی دکوراسیون منزل چقدر زمان می برد؟

مدت زمان هر پروژه متفاوت است و به تعداد و ابعاد اتاق ها و نوع طرحی که انتخاب می کنید بستگی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *