غیرحضوری

غیرحضوری - معنی غیر حضوری - انواع غیرحضوری - نقش زنان در زمینه غیرحضوری - مزایای استفاده از غیرحضوری - مضرات غیرحضوری -

معنی غیرحضوری چیست؟مفهوم آن و دسته بندی های گوناگون 

غیرحضوری نوعی از بازاریابی است که در برابر حضوری و بازاریابی مستقیم قرارمی گیرد. در غیرحضوری یک فروشنده می تواند مشتری ها را برای خرید محصولات یا خدمات، از طریق نوع غیرحضوری تلفنی یا از طریق ویدئو کنفرانس یا چت تصویری مجاب کند. غیرحضوری همچنین می تواند شامل موارد فروش ضبط شده باشد که از طریق شماره گیری اتوماتیک از طریق تلفن برنامه ریزی شده اند.غیرحضوری در واقع جزئی از بازاریابی بین المللی نیز به حساب می آید، که در آن از طریق ارتباطات راه دور و غیرحضوری با کشورهای طرف قرارداد ارتباط برقرار می شود. ظهور  غیرحضوری از قرن نوزدهم میلادی و با ترویج اپراتورهای تلفن کلید خورد. استخدام بازاریابان غیرحضوری و اپراتورهای فروش در طول قرن بیستم محبوب شد.

نقش زنان در زمینه غیرحضوری

غیرحضوری، یکی از زمینه هایی است که در آن بیشتر از زنان استفاده می شود. دلیل اصلی استخدام اپراتورهای زن غیرحضوری در این واقعیت نهفته است که کار زنان غیرحضوری نوعی کار ارزان قیمت تلقی می شود، فروشندگان زن غیرحضوری ، معمولا ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از اپراتورهای مرد دستمزد می گیرند. همچنین تحقیقات نشان داد كه زنان غیرحضوری از عملكردی بهتر و مؤدبانه تر در مواجهه با مشتری برخوردار هستند. علاوه بر این، آرامش و ظریف تر بودن صدای زن، یک کیفیت طبیعی به حساب می آید که اثری بیشتر روی مخاطبان می گذارد.

انواع غیرحضوری

غیرحضوری می تواند به دو طریق اصلی انجام شود:

ورودی غیرحضوری

پس از ورود افراد به وب سایت شما، تیم فروش شما می تواند با استفاده از ابزارهای مکالمه مانند ایمیل، چت آنلاین و یا تلفن، با آنها درگیر شود و با معرفی برند شما، عملیات غیرحضوری را انجام دهد. سپس تیم خدمات مشتری شما می توانند سوالات نهایی مشتریان را جواب داده و آنها را جذب کنند.

برون مرزی

برون مرزی نوعی است که فعالیت های را خارج از کشور مبدا انجام می دهد. این نوع غالبا به عنوان بازاریابی جهانی نیز نام گذاری می شود. غیرحضوری در برون مرزی نیز بازاریابان به وسیله تلفن، ویدئو کنفرانس و یا چت آنلاین به انجام پروسه و برقراری ارتباط با مشتریان خارجی می پردازند.

مزایای استفاده از غیرحضوری

اصلی ترین مزیت استفاده از تیم غیرحضوری برای ارتقاء کسب وکار شما این است که به شما این امکان را می دهد تا بلافاصله میزان علاقه مشتری خود را به محصولات یا خدمات خود سنجید. علاوه بر این به شما این امکان را می دهد تا موارد زیر را انجام دهید:

  • یک سرویس فروش تعاملی و شخصی تر ارائه کنید.

  • یک گزارش فوری با مشتریان خود ایجاد کنید.

  • مسائل فنی را با وضوح بیشتری توضیح دهید.

  • تعامل مناسب با مشتریان و ایجاد قرار ملاقات.

  • از راه دور و به صورت غیرحضوری محصولات وخدمات خود را بفروشید.

  • رسیدن به مشتریان بیشتر نسبت به فروش حضوری.

  • به مشتریان جدید و بالقوه دست پیدا کنید.

  • به نتایجی برسید که قابل اندازه گیری باشد.

مضرات غیرحضوری

غیرحضوری می تواند به همان اندازه که جنبه های مثبت دارد، جنبه های منفی نیز داشته باشد. به معایب زیر توجه کنید:

  • هنگام قراری ارتباطات برون مرزی اگر به اختلاف زمانی توجه نکنید، ممکن است دچار دردسر شوید.

  • لیست های مشتری ممکن است همیشه تمیز و صحیح انتخاب نشده باشد، این شما را با خطر بالقوه نقض قانون روبرو می کند.

  • تهیه لیست های مشتری می تواند بسیار پر هزینه باشد.

  • اگر غیرحضوری ضعیف انجام شود، برای برند شما تصویری منفی به دنبال دارد، که می تواند به اعتبار کسب و کار شما آسیب برساند.

  • در غیرحضوری امکان جایگزینی تیم فروش وجود دارد و این می تواند احساسات منفی در بین کارکنان شما ایجاد کند.