استوری

استوری (Story) در شبکه‌های اجتماعی به محتوایی گفته می‌شود که به صورت موقت و برای مدت زمان مشخصی منتشر می‌شود. آن ها معمولاً شامل تصاویر، ویدیو، متن، موسیقی و فیلترهای مختلف هستند.

دو سال پیش، اینستاگرام اعلام کرد که بخش استوری آن به تنهایی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد! علاوه بر این، طبق آمار، نیمی از شرکت های فعال در اینستاگرام حداقل ۱ استوری در ماه منتشر می کنند.

این آمار نشان می دهد که پتانسیل یک عدد پست برای جذب فالوور و افزایش فروش آنلاین بسیار بالاست! بنابراین، اگر هنوز دقیقاً نمی دانید که استوری چیست، چگونه از استوری برای رشد صفحه خود استفاده کنید و به چه تکنیک هایی در استوری توجه کنید، با من همراه باشید!

اگر برای خلق بهترین محتوا برای استوری های پیج خود به دنبال استخدام ادمین اینستاگرام دورکاری هستید، همین حالا با آژانس طراحی جاسینا تماس بگیرید.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام قابلیتی است که تقریبا ۵ سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۶ به این شبکه اجتماعی اضافه شد. این ویژگی به شما امکان می دهد فیلم ها و تصاویر را در حساب کاربری خود به اشتراک بگذارید.

البته، استوری اینستاگرام چندین تفاوت مهم با یک پیام دارد:

  • استوری ها تا ۲۴ ساعت ذخیره می شوند و سپس ناپدید می شوند.
  • ویدیوهایی که در استوری خود پست می کنید باید حداقل ۱۵ ثانیه باشد، در غیر این صورت به چند بخش ۱۵ ثانیه ای تقسیم می شود.
  • هنگامی که منتشر می شود، یک خط دایره ای نارنجی در اطراف تصویر نمایه شما قرار می گیرد و به مخاطبان شما اطلاع می دهد که شما یک محتوای جدید ارسال کرده اید.
  • داستان شما در فید (نماد خانه یا خانه) مخاطبانی که در بالای آن نمایش داده می شود، ظاهر نمی شود.
  • آن ها قابل لایک یا نظر دادن نیستند.
پودر پروتئین پگاه - مشخصات ، قیمت و خرید محصول  Target Market یا بازار هدف چیست؟ (+ راه‌های شناسایی)

چگونه در اینستاگرام استوری بگذاریم؟

اگر برای طراحی بهترین استوری ها به دنبال استخدام ادمین اینستاگرام دورکاری برای پیج خود هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید.

خوب، اگر هنوز استوری اینستاگرام ارسال نکرده اید، نگران نباشید زیرا من به شما یاد می دهم که چگونه استوری ارسال کنید.

برای شروع استوری، روی یکی از دکمه های نشان داده شده در تصویر زیر کلیک کنید.

پس از ورود به این صفحه می توانید با کلیک بر روی دکمه گرد زیر عکس بگیرید و به صورت استوری قرار دهید.

همچنین می توانید یک ویدیوی چند قسمتی بسازید و با نگه داشتن دست روی دکمه آن را در استوری قرار دهید.

همچنین، می‌توانید از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا به بخش گالری موبایل بروید و هر محتوایی را که می‌خواهید ارسال کنید.

افزایش فالوور

فالوورهای خود را افزایش دهید و فروش خود را با استوری افزایش دهید

از زمانی که اینستاگرام این قابلیت خود را معرفی کرد، برخی از شرکت های فعال در حوزه استخدام ادمین اینستاگرام دورکاری به طور فعال از آن استفاده کردند. آن ها توانستند علاوه بر افزایش فالوور، فروش خود را در اینستاگرام نیز افزایش دهند!

  1. تعامل داشته باشید
  2. کاری کنید که بینندگان از آن عکس بگیرند
  3. هشتگ استفاده کنید
  4. میزبان شوید!
  5. قبل از انتشار، کمپین بروید!
  6. لینک منتشر کنید
  7. موتور استوری را روشن نگه دارید!

لایو چیست؟

لایو استوری

همانطور که گفتیم یکی از حالت های انتشار استوری فرمت لایو است تا مخاطبین یا فالوورهای شما بتوانند شما را به صورت زنده و در عین حال ببینند که در بین مخاطبین اینستاگرام بسیار محبوب است.

پودر پروتئین پگاه - مشخصات ، قیمت و خرید محصول  تعریف بازاریابی چیست؟ (تعریف مارکتینگ)

برای انجام یک لایو زنده با باز بودن دوربین، در قسمت ریبون زیر دکمه عکس، روی گزینه «Live» کلیک کنید، سپس دکمه «شروع ویدیوی زنده» را انتخاب کنید.

برای ارسال یک لایو به صورت زنده نیازی به اعلان شخصی ندارید زیرا در بخش “اعلان زنده” اطلاع رسانی می شود. البته این قابلیت را نیز می توان غیر فعال کرد.

نکته بعدی در مورد ارسال لایو این است که اکانت های کاربری تجاری و شخصی این قابلیت را دارند و کاربران نیز در صورت تمایل می توانند نظر بدهند. پس از تکمیل یک لایو زنده، می توان آن را در رول دوربین شما ذخیره کرد.

فرمت مناسب برای انتشار داستان مورد نظر شما چیست؟

فرمت مناسب برای انتشار داستان مورد نظر شما

با یک ویژگی بسیار مهم و جالب اینستاگرام می توانید به استوری خود قالب های مختلفی بدهید. برای دسترسی به فرمت های مختلف زمانی که به دوربین وصل هستید در بخش تاریخچه، یکی را در زیر دکمه عکسبرداری انتخاب کنید.

ما استفاده از هر یک از فرمت های مختلف را برای افزودن به تاریخ استوری در زیر شرح می دهیم:

  • نرمال: در این حالت، ارسال یک استوری مشابه گرفتن عکس یا فیلمی است که می خواهید در دوربین گوشی خود ضبط کنید، اما تفاوت آن در این است که ضبط ویدیو تنها ۱۵ ثانیه طول می کشد.
  • بومرنگ: اگر می خواهید داستان شما در حالت گیف باشد و به رفت و برگشت ادامه دهید، باید آن را با این فرمت در اینستاگرام ارسال کنید.
  • Rewind: از این حالت برای نمایش ویدیوهای خود از انتها به ابتدا برای مخاطبین خود استفاده کنید.
  • هندزفری (Hands-Free): شبیه حالت عادی است اما فقط برای ویدیو استفاده می شود و همین محدودیت ۱۵ ثانیه است اما ضبط و توقف فیلم برداری تنها با یک کلیک انجام خواهد شد.
  • لایو: اگر می خواهید استوری که در اینستاگرام ارسال می کنید زنده باشد و مخاطبان شما هم آن را ببینند، باید از این قابلیت استفاده کنید.
پودر پروتئین پگاه - مشخصات ، قیمت و خرید محصول  منفی چیست؟
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *