تولید محتوا
تولید محتوا چیست؟
در این مقاله از آژانس طراحی جاسینا همه چیز در مورد تولید محتوا (Content creation) از استراتژی گرفته تا تحلیل محتوا را آموزش داده ایم و بهترین نوع تولید محتوا را به شما معرفی می کنیم.
راستش من به عنوان نویسنده این متن نمی دانم اهمیت و جایگاه تولید محتوای با کیفیت را چگونه بیان کنم.
اهمیت تولید محتوا روز به روز بیشتر می شود. همچنین در سال آینده برای بسیاری از مشاغل و سایت های اینترنتی در اولویت قرار می گیرد.
بگذارید کمی زودتر به شما بگویم زمانی که دنیای صنعتی بر فعالیت های انسانی حاکم بود و همه باید طبق نیاز صاحبان سرمایه کار، تحصیل و زندگی کنند.
در کل نتوانستند به طبقه بالا و قشر ثروتمندتر بپیوندند. اما دنیای جدیدی که ما در آن زندگی می کنیم با آنچه تصور می کردید بسیار متفاوت است.
بر اساس دانش، اهمیت یافتن اطلاعات، استفاده مدرن از تولید محتوا و همچنین دنیای ارتباطات و امکانات بی پایان اینترنت، فرصت رشد و توسعه کسب و کار را به ما داده است.
خیلی راه ها برای انجام دادن تولید محتوا وجود دارد؛ اما یکی از اصلی ترین یا بهتر بگوییم اصلی ترین راه های موفقیت، توجه به نحوه ارتباط با مخاطب است.
مطمئناً می دانید که مهم ترین راه برقراری ارتباط، ایجاد محتوای با کیفیت است. آن وقت است که مخاطبان میزبان ها را بهتر می شناسند و اعتماد بیشتری به آن ها پیدا می کنند.
هر کسی میتواند به عنوان ادمین اینستاگرام طراحی محتوا ایجاد کند و میتواند مسیر متفاوتی را طی کند، اما هدف یکی است:
“دیده شدن و درآمد”
(البته برخی هستند که صفحه را کشف می کنند و فعالانه روی آن کار می کنند)
اما معمولا یک کسب و کار یا می خواهد آگاهی از برند خود را افزایش دهد یا می خواهد آن را از طریق اینستاگرام بفروشد، هدف شما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
یک فرد عادی یا علاقه مند به ادمین اینستاگرام شدن است یا می خواهد با تولید محتوای آموزشی یا سرگرم کننده تعداد فالوورهای صفحه خود را افزایش دهد و با دریافت تبلیغات درآمد کسب کند.
البته می توانید خلاق باشید و اگر ایده جدیدی برای محتوا دارید، تولید محتوا را اجرا کنید.
مهم نیست هدف شما از استخدام ادمین اینستاگرام دورکاری در آژانس طراحی جاسینا چیست، مهم این است که هدف خود را برای محتوا بشناسید؛ زیرا هر قدم بعدی که قرار است بردارید شما را به آن نقطه برمی گرداند.
انواع
اول از همه، باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه مطالبی و محتوایی برایشان جالب است و زمانی را صرف خواندن آن می کنند. این می تواند به شما کمک کند انتخاب کنید که کدام یک از چندین نوع محتوا را به مخاطبان خود ارائه دهید.
برخی از انواع محبوب تر تولید محتوا که به عنوان ادمین اینستاگرام دورکاری باید بشناسید، عبارتند از:
وبلاگ وب
تولید محتوای متنی برای وبلاگ به راحتی قابل هضم و جذاب است و به گونه ای طراحی شده است که مخاطبان شما را از آنچه در کسب و کار شما می گذرد به روز نگه دارد.
اگر رستوران دارید، می توانید چند مقاله کوتاه در وبلاگ خود منتشر کنید. این محتوا می تواند درباره هر چیزی باشد، از جمله منو، نحوه تهیه غذا، نحوه متمایز شدن شما از سایر رقبا و حتی تاریخچه رستوران شما.
ایجاد محتوای باکیفیت می تواند مخاطبان را جذب کند و افراد بیشتری را به رستوران خود دعوت کند، بنابراین ایجاد محتوای با کیفیت برای کسب و کار خود را در اولویت قرار دهید.
نکته مهم دیگر در رابطه با ارسال مطالب در وبلاگ این است که نباید آن را طولانی کنید زیرا مخاطب را جذاب نمی کند و برای او جذابیتی ندارد. بهترین پست های وبلاگ حدود 700-1000 کلمه هستند.
مطالب طبقه بندی شده
اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید، باید به دسته بندی محتوای خود فکر کنید. شما نمی توانید از تمام کلمات دنیای واقعی در وب سایت خود استفاده کنید، بنابراین اساساً استفاده شما از کلمات بستگی به نحوه ارائه محصولات خود دارد.
برای تولید محتوا خوب یک قانون کلی این است که از 200 کلمه در هر دسته محتوا استفاده کنید.
پست های طولانی
معمولاً از پیام های طولانی در تولید محتوای پیج برای آموزش و اطلاع رسانی استفاده می شود. به نحوه بیان این آموزه ها فکر کنید و از ایده های مرتبط استفاده کنید.
هیچ محدودیتی برای این نوع محتوا وجود ندارد زیرا محتوا باید آموزنده باشد و تمام اطلاعات مورد نیاز کاربر را ارائه دهد.
پست مهمان
نمی دانم باور می کنید یا نه، اما خوب است بدانید که بسیاری از شرکت ها از پست های مهمان در محتوا وب سایت خود استفاده می کنند. با این کار آنها می توانند دسترسی سایت خود و تعامل با خوانندگان خود را افزایش دهند.
در تولید محتوا همیشه باید به تعداد کلمات توجه کنید زیرا تعداد کلمات می تواند شما را در نوع نوشتار محدود کند.