هشتگ

هشتگ اینستاگرام

هشتگ اینستاگرام (Hashtag) با نماد # یک نماد پیشوند و یکی از تگ های فراداده است که در شبکه های اجتماعی و میکروبلاگینگ استفاده می شود.

اگر بخواهیم هشتگ را به زبان ساده‌تر تعریف کنیم، برچسبی است که برای طبقه‌بندی و اشتراک‌گذاری پیام‌ها و نظرات درباره یک موضوع خاص در سراسر جهان و فراتر از دایره و لیست دوستان استفاده می‌شود.

هشتگ ها راهی برای دسته بندی پست ها ارائه می دهند تا افراد بتوانند آن را جستجو کنند و مجموعه ای از پست های حاوی آن را دریافت کنند.

به طور کلی بیشترین کلمه کلیدی مرتبط با این موضوع مربوط به علامت آن است. این ترکیب با استفاده از علامت هشتگ قبل از کلمه مورد نظر انجام می شود.

شما می توانید از حروف، اعداد و کاراکترهای مجاز در نام هشتگ استفاده کنید، اما کاراکترهایی مانند $ یا % مجاز نیستند و به شما اجازه نامگذاری آنها را نمی دهند.

این اصطلاح هشتگ ابتدا توسط توییتر ایجاد شد و از آن زمان توسط بسیاری از ادمین های شبکه های اجتماعی از جمله ادمین گوگل پلاس، ادمین فیس بوک، ادمین فلیکر، ادمین اینستاگرام دورکاری، ادمین فرندفید، یوتیوب، پینترست و تلگرام استفاده شده است.

عملکرد هشتگ اینستاگرام در صفحه آموزش طراحی

عملکرد هشتگ

هشتگ چیست و چه کاربردی دارد ؟ هشتگ عمدتاً در انجمن‌های چت غیرمعمول و موقت استفاده می‌شود و هر ترکیبی از کاراکترها که با هش شروع می‌شود، یک هشتگ است و هر کدام از آن ها، اگر توسط افراد کافی تبلیغ شود، می‌تواند «ترند» کند و کاربران بیشتری را به بحثی که از آن استفاده می‌کند جذب کند.

در توییتر و هنگامی که یک برچسب بسیار محبوب می شود، در صفحه اصلی هر کاربر در قسمت Trending Topics نمایش داده می شود. موضوعات پرطرفدار را می توان بر اساس منطقه جغرافیایی یا کل توییتر سازماندهی کرد.

برچسب های مختلط اغلب به دلیل ماهیت شل ترشان بهتر شناخته می شوند. زیرا آنها به موضوعات بحث خاصی بر اساس یک هشتگ بسیار خاص (مثلاً هشتگ کیک موجود در “thecakeisalie”) پیوند داده شده اند، که با نوشتار معمولی متفاوت است.

اگرچه این می تواند منجر به تبدیل موضوعات به “رشته های طرفداران” شود. مشکل است (زیرا مردم اغلب از املا یا کلمات مختلف برای چیزهای مشابه استفاده می کنند).

برای اینکه موضوعات طراحی ترند شوند، باید اجماع (چه بی‌صدا یا واضح) وجود داشته باشد که هشتگ مربوط به آن موضوع خاص است.

کاربرد

کاربرد هشتگ

هشتگ چیست و کاربرد آن و چگونه از هشتگ ها استفاده کنیم؟ در ادامه برخی از کاربردهای هشتگ ها را در شبکه های اجتماعی به خصوص در کار به عنوان ادمین اینستاگرام دورکاری بررسی می کنیم.

دیده شدن

دیده شدن در اینستاگرام با هشتگ

هشتگ چیست 

 برای داشتن یک برنامه هدفمند به عنوان ادمین اینستاگرام باید از هشتگ استفاده کنید. مثلاً از یک غذای خوشمزه که متعلق به یک کشور است عکس گرفته اید و می خواهید آن را پست کنید و هشتگ هایی که باید استفاده کنید باید فرهنگ، تمدن، آداب و رسوم، سبک زندگی، شهر و… منطقه باشد. عکس یا پست به آن تعلق دارد تا بهتر دیده شود.

بنابراین برخی از برچسب ها منطقه ای هستند و در هر پست اعمال نمی شوند! چون اگر تهران زندگی می کنید شاید اصلا دنبال هشتگ تبریز نباشید اما حتما دنبال هشتگ تهران می گردید. بنابراین، شما باید این نکته را در نظر داشته باشید.

الگوهای رفتاری 

یک پدیده خاص در سیستم توییتر الگوهای رفتار میکرو هستند که موضوعات هشتگ جدیدی هستند که به طور گسترده برای چند روز استفاده می شوند و سپس ناپدید می شوند.

این برچسب ها در تعداد زیادی از سایت های موضوعی محبوب از جمله تعداد در صفحه اصلی ظاهر می شوند.

زمان حال. Hashtag.org برای برخی از هشتگ ها تعاریفی دارد و سایت های دیگر مانند hashtag.com استفاده از آن ها را به دلایل دیگری تایید کرده اند.

ترویج

ادمین اینستاگرام در آژانس طراحی جاسینا از پدیده هشتگ برای تبلیغات و هماهنگی های احتمالی استفاده می کند و سازمان های بزرگتر بر روی یک یا چند برچسب تمرکز می کنند.

با این حال، برخی از افراد ادمین اینستاگرام از هشتگ های تعداد زیادی از آن ها برای برجسته کردن طیف گسترده ای از مفاهیم مورد علاقه خود استفاده می کنند.

تصمیم گیری در مورد داشتن هشتگ یا تبلیغ یک محدوده به استراتژی بازاریابی شرکت کنندگان بستگی دارد.

رسانه های جمعی

از سال 2010، این سریال با استفاده از هشتگ های “مارک” به عنوان ابزار تبلیغاتی پشتیبان توسط کاربران اینترنت در بحث های قبل، حین و بعد از پخش قسمت، خود را در کانال های تلویزیونی مختلف تبلیغ کرد.

در هر دو گوشه صفحه، یا ممکن است در انتهای آگهی ظاهر شود (به عنوان مثال انیمیشن تریلر).

در حالی که پخش کنندگان (از جمله مجریان و گزارشگران) نام کاربری شخصی یا شرکتی خود در توییتر را برای دریافت منشن و ارسال پاسخ تبلیغ می کنند، استفاده از برچسب های مناسب یا “برندینگ” در کنار نام کاربری توییتر (مانند #edshow و @edshow) به طور فزاینده ای به عنوان یک نام کاربری تبلیغ می شود.

سبک میکروبلاگینگ با هدف یک هشتگ “پرطرفدار” (و در نتیجه موضوع بحث) در توییتر و سایر موتورهای جستجو.

تبلیغ تبلیغ رویداد ها با هشتگ

رویدادهای سازمان‌ دهی‌ شده در دنیای واقعی نیز از هشتگ‌ها و فهرست‌های ویژه برای بحث و تبلیغ در میان شرکت‌ کنندگان استفاده می‌کنند.

برچسب ها به عنوان چراغ راهنمایی برای شرکت کنندگان در رویداد عمل می کنند تا یکدیگر را در توییتر و (در بسیاری از موارد) در رویدادهای واقعی پیدا کنند.

شرکت ها و سازمان های مدافع از بحث های مبتنی بر برچسب ها برای تبلیغ محصولات و خدمات یا کمپین های خود استفاده کرده اند.

اعتراضات و کمپین های سیاسی در اوایل دهه 2010، مانند جنبش #OccupyWallStreet و #LibyaFeb17، با برچسب سازماندهی شد یا به طور فعال برای ترویج بحث استفاده شد.