استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام (Story) در شبکههای اجتماعی به محتوایی گفته میشود .
آن ها معمولاً شامل تصاویر، ویدیو، متن، موسیقی و فیلترهای مختلف هستند.
دو سال پیش، اینستاگرام اعلام کرد که بخش استوری آن به تنهایی بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه دارد! علاوه بر این، طبق آمار، نیمی از شرکت های فعال در اینستاگرام حداقل 1 استوری در ماه منتشر می کنند.
این آمار نشان می دهد که پتانسیل یک عدد پست برای جذب فالوور و افزایش فروش آنلاین بسیار بالاست! بنابراین، اگر هنوز دقیقاً نمی دانید که استوری چیست، چگونه از استوری برای رشد صفحه خود استفاده کنید و به چه تکنیک هایی در متن استوری توجه کنید، با من همراه باشید!
استوری اینستاگرام چیست؟
استوری اینستاگرام قابلیتی است که تقریبا ۵ سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۶ به این شبکه اجتماعی اضافه شد. این ویژگی به شما امکان می دهد فیلم ها و تصاویر را در حساب کاربری خود به اشتراک بگذارید.
البته، استوری چندین تفاوت مهم با یک پیام دارد:
- عکس استوری ها تا 24 ساعت ذخیره می شوند و سپس ناپدید می شوند.
- ویدیوهایی که در استوری خود پست می کنید باید حداقل 15 ثانیه باشد، در غیر این صورت به چند بخش 15 ثانیه ای تقسیم می شود.
- هنگامی که استوری منتشر می شود، یک خط دایره ای نارنجی در اطراف تصویر نمایه شما قرار می گیرد و به مخاطبان شما اطلاع می دهد که شما یک محتوای جدید ارسال کرده اید.
- داستان شما در فید (نماد خانه یا خانه) مخاطبانی که در بالای آن نمایش داده می شود، ظاهر نمی شود.
- آن ها قابل لایک یا نظر دادن نیستند.
چگونه در اینستاگرام استوری بگذاریم؟
خوب، اگر هنوز استوری مدل طراحی اینستاگرام ارسال نکرده اید، نگران نباشید زیرا من به شما یاد می دهم که چگونه کلیپ استوری ارسال کنید.
برای شروع استوری، روی یکی از دکمه های نشان داده شده در تصویر زیر کلیک کنید.
پس از ورود به این صفحه می توانید با کلیک بر روی دکمه گرد زیر عکس بگیرید و به صورت استوری قرار دهید.
همچنین می توانید یک ویدیوی چند قسمتی بسازید و با نگه داشتن دست روی دکمه آن را در عکس برای استوری قرار دهید.
همچنین، میتوانید از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا به بخش گالری موبایل بروید و هر محتوایی از عکس تا فیلم را که میخواهید ارسال کنید.
افزایش فالوور از استوری اینستاگرام
فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید و فروش خود را با استوری افزایش دهید
از زمانی که اینستا این قابلیت خود را معرفی کرد، برخی از شرکت های فعال در حوزه استخدام ادمین اینستاگرام دورکاری به طور فعال از آن استفاده کردند. آن ها توانستند علاوه بر افزایش فالوور، فروش خود را در اینستاگرام نیز افزایش دهند!
- تعامل داشته باشید
- کاری کنید که بینندگان از آن عکس بگیرند
- هشتگ استفاده کنید
- میزبان شوید!
- قبل از انتشار، کمپین بروید!
- لینک منتشر کنید
- موتور استوری را روشن نگه دارید!
لایو چیست؟
همانطور که گفتیم یکی از حالت های انتشار استوری فرمت لایو است تا مخاطبین یا فالوورهای شما بتوانند شما را به صورت زنده و در عین حال ببینند که در بین مخاطبین اینستا بسیار محبوب است.
برای انجام یک لایو زنده با باز بودن دوربین، در قسمت ریبون زیر دکمه عکس، روی گزینه «Live» کلیک کنید، سپس دکمه «شروع ویدیوی زنده» را انتخاب کنید.
برای ارسال یک لایو استوری به صورت زنده نیازی به اعلان شخصی ندارید زیرا در بخش “اعلان زنده” اطلاع رسانی می شود. البته این قابلیت را نیز می توان غیر فعال کرد.
نکته بعدی در مورد ارسال لایو استوری این است که اکانت های کاربری تجاری و شخصی این قابلیت را دارند و کاربران نیز در صورت تمایل می توانند نظر بدهند. پس از تکمیل یک لایو زنده، می توان آن را در رول دوربین شما ذخیره کرد.
فرمت مناسب برای استوری اینستاگرام مورد نظر شما چیست؟
با یک ویژگی بسیار مهم و جالب اینستا می توانید به استوری خود قالب های مختلفی بدهید. برای دسترسی به فرمت های مختلف زمانی که به دوربین وصل هستید در بخش تاریخچه، یکی را در زیر دکمه عکسبرداری انتخاب کنید.
ما استفاده از هر یک از فرمت های مختلف را برای افزودن به تاریخ استوری در زیر شرح می دهیم:
- نرمال: در این حالت، ارسال یک استوری مشابه گرفتن عکس یا فیلمی است که می خواهید در دوربین گوشی خود ضبط کنید، اما تفاوت آن در این است که ضبط ویدیو تنها 15 ثانیه طول می کشد.
- بومرنگ: اگر می خواهید استوری شما در حالت گیف باشد و به رفت و برگشت ادامه دهید، باید آن را با این فرمت در اینستاگرام ارسال کنید.
- Rewind: از این حالت برای نمایش ویدیوهای خود از انتها به ابتدا برای مخاطبین خود استفاده کنید.
- هندزفری (Hands-Free): شبیه حالت عادی است اما فقط برای ویدیو استفاده می شود و همین محدودیت 15 ثانیه است اما ضبط و توقف فیلم برداری تنها با یک کلیک انجام خواهد شد.
-
لایو: اگر می خواهید فیلم برای استوری که در اینستاگرام ارسال می کنید زنده باشد و مخاطبان شما هم آن را ببینند، باید از این قابلیت استفاده کنید.