پروتئین پگاه با محصولات پروتئین شیر و پروتئین وی شناخته می شود که هر دو، از دسته محصول کاربردی در صنعت ورزش و بدنسازی هستند. هر کدام از این دو دسته محصول، خود به چند زیر دسته تقسیم می‌شوند. در این مقاله به معرفی فواید مصرف پودر پروتئین پگاه برای ورزشکاران در بدنسازی پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

فواید پودر پروتئین پگاه برای بدنسازی

بدنسازی یکی از رشته های پر کاربرد ورزشی است. روزانه افراد زیادی به سمت این ورزش گرایش پیدا می کنند. درواقع داشتن بدنی ورزیده، اکثر جوانان را به این رشته متمایل ‌کرده است. اما نکته بدنسازی، رعایت تمام الزامات آن است. از جمله الزامات ورزش بدنسازی، مصرف انواع پروتئین برای ایجاد و حفظ عضلات است. در اینجا پیشنهاد ما پروتئین شیر و پروتئین وی پگاه است که در دو مدل ایزوله و کنسانتره تولید ‌شده است.

تفاوت پروتئین شیر و پروتئین وی پگاه چیست؟

سوالی که اغلب ورزشکاران مبتدی با آن مواجه هستند، این ‌است که تفاوت این دو نوع پروتئین در چیست؟ پروتئین شیر از شیر بدون چربی تهیه ‌میشود و بسته به نوع تولید آن، بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پروتئین دارد. ترکیب پروتئینی این محصول، ۸۰ درصد کازئین و ۲۰ درصد وی است. یعنی ۳۰ گرم از محصول پروتئین شیر MPI 90 درصد، دارای ۲۷ گرم پروتئین ‌است که از این مقدار ۲۱.۶ گرم پروتئین کازئین و ۵.۴ گرم آن را وی تشکیل میدهد. پروتئین وی محصولی ‌است که بسته به روش تولیدی آن، ۸۰ تا ۹۰ درصد پروتئین دارد. همچنین ۱۰۰ درصد پروتئین این محصول را وی تشکیل ‌میدهد و عاری از کازئین است. یعنی مقدار ۳۰ گرم از پروتئین وی ایزوله پگاه دارای ۲۷ گرم پروتئین است که تمام این ۲۷ گرم از نوع وی است.

  تعریف بازاریابی (منظور مارکتینگ)

تفاوت پروتئین وی و کازئین چیست؟

ابتدا تفاوت این دو محصول را باید بدانید، تا بتوانید به درستی از آنها استفاده کنید. پروتئین وی و کازئین هر دو، پروتئین های داخل شیر ‌هستند که برای سلامت بدن مفید است. تفاوت این دو در سرعت هضم آنها است. پروتئین وی زودهضم و پروتئین کازئین دیرهضم است. دیر هضم بودن یا زود هضم بودن، مزیت این دو محصول است. در واقع کاربرد آنها متفاوت است. پروتئین وی برای قبل و بعد از تمرین و پروتئین کازئین قبل از خواب در مصارف روزانه کاربرد دارد. خوشبختانه شرکت پگاه هر دو مدل پروتئین شیر و پروتئین وی را تولید ‌کرده است. پروتئین شیر کنسانتره MPC، پروتئین شیر ایزوله MPI وی کنسانتره WPC و ایزوله وی WPI نام دارند.

چرا ورزشکاران باید پروتئین مصرف کنند؟

بدن از اندام ها، عضلات و اسکت تشکیل ‌شده است. نیروی پیوند و استحکام این اندام، پروتئین است. بدن سراسر از پروتئین است. اگر میخواهید عضلات بزرگتری ‌داشته باشید، باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. حدود ۶۰ درصد از بدن از آب و ۱۶ درصد بدن از پروتئین متشکل است. ۷۶ درصد از کل بدن شما را این دو ماده تشکیل داده اند. پس مصرف این دو ماده برای داشتن بدنی سالم و عضلانی، حیاتی است.

چه نوع پروتئینی برای بدنسازان مفید است؟

بهترین پروتئین برای مصرف انسان، پروتئین های مشتق از شیر است که شامل پروتئین وی و پروتئین شیر می شود. به علت اینکه پروتئین های مشتق از شیر تمام آمینواسیدهای مورد نیاز بدن را شامل میشوند، مصرف آنها برای ورزشکاران بسیار مفید است. با توجه به آنالیزهای صورت گرفته در آزمایشگاه های معتبر، پروتئین شیر و پروتئین وی پگاه دو پروتئین مفید برای بدنسازی هستند زیرا اسیدآمینه های موجود در شیر را به محصول منتقل کرده و کیفیت بالایی دارند.

  هدف

زمان و نحوه مصرف پروتئین پگاه

زمان مصرف و نحوه مصرف پروتئین پگاه بستگی به این دارد، که چه نوعی از آن را مصرف کنید. در خصوص مصرف پروتئین شیر بهتر ‌است که پیش از خواب مصرف شود. یا اینکه در وعده صبح و عصر مصرف شود. اما پروتئین وی چون زودهضم است، برای اینکه اثربخش باشد، باید قبل و بعد از تمرین مصرف شود. مقدار مصرف پروتئین فارغ از نوع آن، برای بدنسازان مبتدی، ۱.۲ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن و برای افراد متوسط تا حرفه ای بسته به تخصص و پیشرفت ورزشی ۲ تا ۳ گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن است.

قیمت مکمل پودر پروتئین پگاه

با توجه به نوسات گسترده بازار، نمیتوان قیمت ثابتی را برای مکمل های پگاه قید کرد و قیمت خرید این محصولات همواره در فروشگاه جیمارکت به روز است. نکته پر اهمیت این است که فروشگاه مذکور همواره با تخفیفات و جشنواره های مختلف، خرید را جذاب تر ‌کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش شد، به فواید مصرف پودر پروتئین پگاه برای ورزشکاران در بدنسازی شود. محصولاتی که تنوع بالای آنها، هر ورزشکاری را به مصرف آنها تشویق میکند. همچنین طبق آنالیزها و بازخوردها در ورزشکاران متخصص، این محصولات بازدهی خوبی ‌داشته اند. حتی در مواردی جایگزین مکمل های خارجی ‌شده اند. به علت خالص بودن پودر های پروتئین پگاه، این پودر سبب کاهش کالری مصرفی ‌میشود و پروتئین بیشتری وارد بدن میشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *