برند

برند 

واژه برند از نظر تیم جاسینا : ( Brand) به مفهومی در تجارت و بازاریابی اشاره دارد که یک شرکت، محصول یا فرد را از سایر همتایان متمایز می کند. برندها ناملموس هستند و بیشتر به عنوان احساس و شناخت نسبت یک شرکت، شخص یا محصول شناخته می شوند.

برندسازی چیست؟

برندسازی (Branding) فرآیند ایجاد یک هویت منحصر به فرد برای یک کسب و کار و محصول است.برند و برندینگ شامل توسعه یک نام، شعار، تصویر و پیامی است که شرکت را از رقبا متمایز می کند.

برند چیست؟

در واقع آن چیزی که آژانس طراحی جاسینا می گوید ، هرکسی که تجربه برندسازی دارد، درک خودش را دارد. شهرت چیزی فراتر از یک لوگو، طرح یا نشانه است و باید آن را حس شناختی یک محصول یا کسب و کار بدانیم.

عناصر اصلی 

برند و برندینگ موضوع پیچیده ای است و همه ما در طول روز بارها از واژه برند استفاده می کنیم. با این حال، تعداد کمی می توانند آن را تعریف روشنی ارائه دهند.

مجموعه آژانس طراحی جاسینا می گوید برخی افراد حتی برندسازی را با وب سایت اشتباه می گیرند! با این حال، در دنیای امروز، حضور دیجیتال و وب سایت برخی از مهم ترین جنبه های یک برند و هویت هستند.

1. موقعیت

موقعیت یابی برند روشی است که به وسیله آن یک محصول می تواند جای پای خود را در بازار به دست آورد. این یکی دیگر از عناصر تأثیرگذار برند است.

موقعیت برند کمک می کند تا مشخص شود محصول شما کدام بخش از بازار را هدف قرار داده است.

2. شخصیت

شخصیت برند

یک برند و برندینگ سازی درست مثل یک فرد شخصیتی دارد. شخصیت آن نشان دهنده ویژگی های عاطفی خاص مرتبط با یک برند است.

به عنوان مثال می توان به جوانی پپسی و پشتکار رانگلر اشاره کرد. عناصری مانند رنگ لوگو و فونت نام آن بر فردیت آن تأثیر و اثر می گذارد.

3. تمایز

همانطور که از نام آن پیداست، تمایز برند به تفاوت بین یک تجارت و همتایان آن اشاره دارد. به عنوان مثال، Dell به کاربران این امکان را می دهد که به صورت جداگانه اجزای مورد نیاز خود را انتخاب کرده و شخصاً رایانه و سیستم خود را مونتاژ کنند.

4. ارتباط

ارتباط پیامی است که از طریق منابع مختلف مانند تبلیغات، بروشورها، عبارات و شعارها منتقل می کند و از لحاظ کلی یک تجارت در حال توسعه باید بتواند پیام خود را به وضوح با برند به مخاطبان خود منتقل کند.

5. هویت

 

بیایید از ابتدا شروع کنیم. برند و برندینگ به چه معناست؟ طراحی هویت آن چیست؟ در واقع این نامی است که به یک سازمان و نهادی خاص اشاره می کند و افراد را با محصولات یا خدمات آن به شیوه ای متمایز آشنا می کند.

6. تصویر 

تصویر دیدگاهی است که افراد در برند مورد نظر در ذهن دارند. این بررسی همچنین انتظارات مردم از آن را برجسته و نمایان می کند.

7. تجربه

تجربه نیز یک عنصر کلیدی در برندسازی است و ترکیبی از همه چیزهایی است که مشتری در فرآیند خرید و استفاده از یک برند از سر می گذراند.

مثلاً هنگام سفارش و خوردن غذای KFC چه احساسی دارید؟ برخورد کارکنان رستوران چیست؟ طعم غذا چگونه است؟ آیا غذای شما به موقع تحویل داده می شود؟

این رستوران در سرتاسر دنیا شعبه دارد و انتظار می‌رود که همه شعبه‌ها استانداردهای یکسانی داشته باشند و بتوانند تجربه‌ای عالی را برای مشتریان فراهم کنند.

چگونه برندسازی کنیم؟

در بالا عناصر کلیدی در ایجاد هویت هر برند را مشاهده کردید. هر یک از این 7 عنصر یک پازل از نام تجاری و برند را تشکیل می دهد و در بینندگان شما فکر می کند که واقعاً چه کسی هستید، چرا بهتر از رقبای خود هستید و چرا باید شما را به آنها بسپارند.

 

بدون این عناصر کلیدی تصویر برند شما در ذهن مشتری باقی نمی ماند. اگر مشتری برند شما را به خاطر نیاورد، مطمئناً هیچ یک از پیشنهادات شما را نخواهد خرید و به این ترتیب در مدت زمان کوتاهی از رقابت حذف خواهید شد.

از نظر آژانس طراحی جاسینا , قبل از ارائه خدمات یا محصول در بازار، ابتدا باید روی عناصر برند تمرکز و فوکوس کنید.

1. اسم

شاید مهم ترین عنصر در توسعه هویت برند، اسم آن باشد که حضور شما را در ذهن مشتریان و سایر مخاطبان بیشتر به چشم می آورد.

2. طراحی آرم 

شرکت طراحی جاسینا می گوید: لوگو یک علامت تجاری بصری است که می توان آن را دومین عنصر مهم برندسازی در نظر گرفت. لوگو باید به اندازه نام برند آشنا باشد، زیرا معمولاً تصویر بهتر از کلمات به خاطر سپرده می شود.

3. رنگ

رنگ یکی از قوی ترین عناصر یک برند و برندینگ است و می تواند مسیر برندسازی شما را هموارتر کند. آژانس طراحی جاسینا معتقد است معمولا برندهای بزرگ دنیا فقط یک رنگ ساده را برای برند خود انتخاب می کنند.

4. شعار تبلیغاتی

چند کلمه شعار تبلیغاتی قابلیت تداعی سریع مطلب مورد نظر را در ذهن مشتری دارد و نباید آن را دست کم بگیریم. شعار می تواند نام برند و برندینگ را حفظ کند و شانس موفقیت هر کسب و کاری را افزایش و ارتقاء دهد.

5. شکل 

طراحی محصول یکی دیگر از عناصر برندسازی است. در یک بازار اشباع، یک راه آسان برای متمایز ساختن محصولات از سایر رقبا، به عنوان مثال تاثیر برند در عرضه ابزارهای اندازه گیری دقیق، ایجاد شکل و طرحی متفاوت از اشکال عمومی و استاندارد است.

6. گرافیک

سبک طراحی گرافیک عنصر دیگری است که هویت بصری برند شما را ایجاد می کند و تصویر برند را به مخاطب نشان می دهد.

طراحی گرافیک می تواند لوگوی شما را تکمیل کند، اما این یکسان و برابر نیست.

7. تایپوگرافی

چاپ، مانند لوگو، نقش مهمی در هویت برند شما دارد. فونتی که استفاده می کنید ممکن است از لوگوی شما الهام گرفته شده باشد، یا ممکن است چیزی کاملاً متفاوت از لوگو و آرم باشد.

8. طراحی سایت 

تاثیری که طراحی وب سایت بر برندسازی می گذارد بر هیچکس پوشیده نیست.

همه ما می دانیم که برای موفقیت در دنیای رقابتی امروز به یک برند نیاز داریم. داشتن یک تجارت قابل اعتماد و کاربردی نه تنها می تواند اعتماد کاربران و مشتریان را جلب کند، بلکه باعث شناخته شدن بیشتر کسب و کار ما می شود.

9. طراحی اپلیکیشن 

بر اساس تحقیقات آژانس طراحی جاسینا در سال‌های اخیر، با گسترش تکنولوژی و تلفن‌های همراه به عنصری تاثیرگذار در زندگی همه افراد تبدیل شده‌اند و با ظهور حوزه های طراحی اپلیکیشن‌ های مختلف موبایل می‌توان بسیاری از کارها را به راحتی و آسانی انجام داد.