سطح چیست؟
مفهوم سطح چیست؟ سطح یک منطقه دو بعدی است که دارای طول و عرض است. سطح ها می توانند صاف یا ناهموار باشند. آژانس طراحی جاسینا معتقد است سطوح می توانند مسطح یا منحنی باشند. طراحی سطوح می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند.
سطح در هنرهای تجسمی مانند نقطه و خط عنصری فاقد حجم است و به صورت مثبت و منفی قابل ادراک میباشد.فرمول پیدا کردن سطح همان مساحت سطح است.
نمونه هایی از طراحی سطوح صاف عبارتند از:
- یک ورق کاغذ
- یک صفحه شیشه
- یک سطح آب
نمونه هایی از سطوح ناهموار عبارتند از:
- یک تکه چوب
- یک سنگ
- یک سطح زمین
نمونه هایی از سطوح مسطح عبارتند از:
- یک دیوار
- یک سقف
- کف یک اتاق
نمونه هایی از سطوح منحنی عبارتند از:
- یک توپ
- یک سیب
- یک گلدان
از نظر آژانس طراحی جاسینا : سطوح در همه جا وجود دارند. آنها بخشی از دنیای ما هستند. ما از آنها برای انجام بسیاری از کارها استفاده می کنیم. ما روی آنها راه می رویم، می نشینیم و می خوابیم. ما از آن برای خوردن، آشپزی و تمیز کردن استفاده می کنیم. همچنین برای کار، بازی و سرگرمی استفاده می کنیم.
انواع
در این بخش از مقاله آژانس طراحی جاسینا چند نمونه از انواع مختلف آورده شده است:
- خطی: این سطوح ساده ترین نوع هستند و معمولاً از یک مسیر مستقیم تشکیل شده اند که بازیکن باید از آن عبور کند. خطی اغلب برای آموزش گیم پلی بازی و معرفی مکان ها و دشمنان جدید به بازیکن استفاده می شوند.
- باز: این سطوح به بازیکن آزادی بیشتری در انتخاب مسیر خود می دهند. اغلب برای تشویق بازیکن به کاوش و یافتن منابع و پازل های پنهان استفاده می شوند.
- چند منظوره: این سطوح دارای چندین هدف هستند که بازیکن باید برای سطح تکمیل کند. چند منظوره اغلب برای ایجاد چالش های بیشتر و ایجاد سطوح متنوع تر استفاده می شوند.
- همکاری: این سطوح برای چند بازیکن طراحی شده اند. همکاری اغلب برای تشویق همکاری و ارتباط بین بازیکنان استفاده می شوند.
یک عنصر ضروری در بازی های ویدیویی هستند و می توانند تجربه ای چالش برانگیز و سرگرم کننده را برای بازیکن فراهم کنند.
مزایا
مزایای سطح چیست؟ در اینجا چند نمونه از مزایای آن آورده شده است:
- چالش: میتوانند چالشبرانگیز باشند و بازیکن را وادار کنند که از مهارتهای خود استفاده کند تا به هدف خود برسد. این میتواند تجربهای رضایتبخش برای بازیکن باشد.
- سرگرمی: میتوانند طراحی سرگرمکننده باشند و بازیکن را وادار کنند که ساعتها بازی کند. این میتواند راه خوبی برای استراحت و تفریح باشد.
- داستان: میتوانند به روایت داستان بازی کمک کنند. آنها میتوانند بازیکن را در دنیای بازی غرق کنند و آنها را وادار کنند که با شخصیتها و محیط ارتباط برقرار کنند.
- یادگیری:میتوانند به بازیکن در یادگیری گیمپلی بازی کمک کنند. آنها میتوانند بازیکن را با کنترلها، مکانیکها و دشمنان بازی آشنا کنند.
- تکرارپذیری: میتوانند قابل تکرار باشند و بازیکن را وادار کنند که آنها را دوباره و دوباره بازی کند. این میتواند راه خوبی برای بازیکن باشد تا مهارتهای خود را بهبود بخشد و از بازی بیشتر لذت ببرد.
یک عنصر ضروری در طراحی بازیهای ویدیویی هستند و میتوانند تجربهای چالشبرانگیز، سرگرمکننده و رضایتبخش را برای بازیکن فراهم کنند.
مفهوم سطح در طراحی گرافیک چیست؟
مفهوم آن در طراحی گرافیک چیست؟ به معنای منطقه ای از رنگ، بافت یا الگو است. انها می توانند برای ایجاد حس عمق، بافت و کنتراست در یک طرح استفاده شود.
می توانند با استفاده از تکنیک های مختلف طراحی شوند، از جمله:
- استفاده از رنگ های مختلف با شدت های مختلف
- استفاده از بافت های مختلف
- استفاده از الگوهای مختلف
- استفاده از خطوط و اشکال مختلف
می تواند برای ایجاد حس تعادل و انسجام در یک طرح استفاده شود. همچنین می تواند برای ایجاد حس حرکت و پویایی در یک طرح استفاده شود.
مفهوم سطح در ارتفاع چیست؟
مفهوم سطح در ارتفاع چیست؟ در ارتفاع به این معنی است که هر نقطه در سطح زمین دارای ارتفاعی نسبت به سطح دریا است. ارتفاع به عنوان فاصله عمودی بین یک نقطه و سطح دریا اندازه گیری می شود. واحد اندازه گیری ارتفاع متر است.
سطح دریا سطحی است که آب دریا در حالت آرامش در آن قرار دارد. سطح دریا یک مرجع برای اندازه گیری ارتفاع است.
ارتفاع ها می توانند مثبت یا منفی باشند. ارتفاع های مثبت به این معنی است که یک نقطه بالاتر از دریا است، در حالی که ارتفاع های منفی به این معنی است که یک نقطه پایین تر از دریا است.
ارتفاع ها برای اهداف مختلف استفاده می شوند، از جمله:
- تعیین موقعیت مکانی یک نقطه
- مطالعه آب و هوا
- مطالعه زمین شناسی
- مطالعه زیست شناسی
- طراحی و ساخت سازه ها
- ورزش های کوهنوردی و اسکی
ارتفاع ها به طور گسترده ای در نقشه ها نشان داده می شوند. نقشه ها معمولاً با استفاده از خطوط هم ارتفاع نشان داده می شوند. خطوط هم ارتفاع خطوطی هستند که نقاط با ارتفاع یکسان را به هم متصل می کنند.
تاثیر آن در مقیاس
آژانس طراحی جاسینا می گوید: مفهوم سطح در مقیاس های طراحی گرافیک به معنای اندازه یک عنصر گرافیکی در مقایسه با سایر عناصر در یک طرح است. سطح در مقیاس می تواند برای ایجاد حس تعادل، سلسله مراتب و حرکت در یک طرح استفاده شود.
سطوح در مقیاس چیست؟ سطح در مقیاس را می توان با استفاده از تکنیک های مختلف ایجاد کرد، از جمله:
- استفاده از اندازه های مختلف قلم
- استفاده از اندازه های مختلف فونت
- استفاده از تصاویر با اندازه های مختلف
- استفاده از فضاهای سفید با اندازه های مختلف
برای ایجاد حس تعادل در یک طرح استفاده شود. به عنوان مثال، می توانید یک عنصر بزرگ را با چند عنصر کوچکتر در اطراف آن متعادل کنید.
همچنین می تواند برای ایجاد حس سلسله مراتب در یک طرح استفاده شود. به عنوان مثال، می توانید یک عنصر مهم را با اندازه بزرگتر از سایر عناصر در طرح نشان دهید.