فونت چیست؟
شاید خوب باشد که در ابتدای این مقاله جامع ازتعریف فونت ( font ) در طراحی جاسینا داشته باشیم.این کلمه در فارسی به معنای خودکار است. هر فونت گروهی از حروف است که از روابط استفاده می کنند.گرافیک خاصی را معرفی کرد که تصویر نوشتاری کلمات را زیباتر می کند. فونت انگلیسی و فارسی زیادی معرفی شده است که می توان از آنها در نوشتن دقیق استفاده کرد.
فارسی و انگلیسی آنلاین
برای مشاهده لیست پکیج ما بر روی دکمه دانلود فونت انگلیسی و فارسی در بالا کلیک کنید.
اسم و تایپوگرافی انگلیسی
یکی از رایج ترین اصطلاحات در دنیای طراحان تایپوگرافی است که می توان به آن اشاره کرد: تایپوگرافی گروهی از تکنیک هاست که بر اساس معیارهای هنری و زیبایی شناختی به شما امکان می دهد با حروف چینی زیبا بنویسید.
انواع اسم انگلیسی
این نوع بیشترین استفاده را در بین کاربران و طراحان ایرانی دارند.اسم در همه جا مورد استفاده قرار می گیرند
مانند هدر، تک و هزاران نوع دیگر که می توان آنها را در وب سایت Joe Fonts مشاهده و دانلود کرد.
سری فارسی شامل انواع رایگان
- حروف فارسی
- فونت انگلیسی سری B
- سری FAR
- سری فارسی
می باشد.سایت جاسینا ، دارای فونت انگلیسی خاص و غیر رایگان نیز می باشد که لینک خرید را برای انتشار آثار طراحی در بالا قرار داده ایم.
font آنلاین انگلیسی
همچنین ممکن است برای شما جالب باشد که پیش نمایش فونت انگلیسی نامه خود را بررسی کنیدسپس با متن و طرح خود سبک و مورد نظر را تعیین کنید.برای انجام این کار، می توانید نمونه کارها را از وب سایت ۱۰۰۱fonts مشاهده کنید.این سایت دارای ویژگی دوگانه جالبی است و در عین حال به راحتی می تواند شما را در اجرای آن یاری کند.این سایت از گروه گوگل پشتیبانی می کند و شما به راحتی می توانید آنها خود را دانلود و استفاده کنید.
اصول استفاده در زبان انگلیسی
در طراحی گرافیک اهمیت ویژه ای دارد که باید در قسمت های مختلف از آن استفاده کرد.در این راستا، سیلور مدیا استانداردهایی را برای آشنایی بیشتر با اثربخشی این قوانین تعیین می کند.
فرمت متن :
بهتر است برای درج متون در طراحی گرافیک، طرح ساده را در یک قسمت خاص قرار دهید.نوشتن متون در خطوط گسترده و طولانی نه تنها مخاطب را آزار می دهد، بلکه باعث سردرگمی و عدم جذابیت آن می شود.همین رنگ ها، قالب های غیراستاندارد و متن طولانی، عناصری هستند که مخاطب را از خواندن آن بی میل می کند.
ترازبندی :
هنگام استفاده از متن در فیلدهای خاص با قلم های خاص، بهتر است ابتدا و انتهای خطوط یکسان باشد. طراحان حرفه ای توجه ویژه ای به ترازبندی متن در طول طراحی دارند.
خوانایی :
به خاطر داشته باشید که قابل خواندن تبدیل به متن می شود,قلم های ساده زیادی به زبان انگلیسی و فارسی وجود دارد که می توان از آنها برای اعمال اصول در طراحی گرافیک استفاده کرد.برای زیبایی طراحی، نیازی به استفاده از قلم های عجیب و غریب با خوانایی کم نداریدزیرا به بیراهه می رود و بازخورد لازم را از مخاطب دریافت نمی کنید.
شناسایی هدف :
هر جامعه هدف طراحی خود، نوع خاص خود را دارد تا بهترین نمونه ها را با توجه به سن، رده اجتماعی و غیره به آن اختصاص دهد.هرگز نمی توان از font خشک و رسمی برای تزئین پوسترهای کودکان استفاده کرد.
فونت انگلیسی
در این قسمت برخی از محبوب ترین فونت های انگلیسی را معرفی میکنیم:Helotica یکی از رایج ترین است که در طراحی های نیمه حرفه ای کاربرد دارد.
Yekan در وب سایت ها و وبلاگ هایی که در مرورگرها نقدهای مثبتی دریافت کرده اند استفاده می شود.اگر می خواهید این font را در سایت خود داشته باشید، بهتر است از کد css استفاده کنید.
فونت فارسی
نمونه های محبوب فونت فارسی اغلب در فونت های ویندوز گنجانده می شوند و برای دسترسی به آنها نیازی به جستجوی آنها نیست.B Mitra برای مکاتبات و متون رسمی استفاده می شود. خطوط ظریف آن را زیبا کرده است که حس خوبی را به خواننده القا می کند.B Yekan نیز با نوشتاری مدرن ظاهر می شودکه در وب سایت ها، کارت ویزیت ها و اسلایدهای آموزشی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.Adobe Arabic برای نوشتن عربی و فارسی نیز استفاده می شود.
نستعلیق
خط نستعلیق را که اکثر محققین آن را حاصل تلفیق دو دو خط نسخ و تعلیق می دانند، لقب «نسخ تعلیق» داده اند.نستعلیق یکی از روش های خوشنویسی در خط فارسی است.این خط در ایران شکل گرفت و خوشنویسان ایرانی بیشتر طرفدار این خط هستند. نامه نستعلیق معرف روح و فرهنگ ایران زمین است در نگارش متون ادبی و غیر مذهبی به زبان های فارسی، اردو، پشتو و به ندرت به زبان عربی استفاده می شود.
تفاوت بین آن و تایپ فیس چیست؟
اکثر مردم احتمالاً تفاوت بین آنها را نمی دانند. طراحی TypeFace که به عنوان خانواده font نیز شناخته می شود، شامل اجرای مشترک این خانواده است.
به عنوان مثال، IRANSans را در نظر بگیرید که شامل سبک ها و اندازه های مختلف است.مانند: پررنگ، معمولی و غیره، اما همه یک تجسم واحد برای حروف دارند.این همان است که ما اغلب آن را فونت می نامیم، اما طراحان ماهر تفاوت را متوجه می شوند.
نقش فونت انگلیسی در طراحی
طراحان جاسینا معتقدند که انتخاب فونت مناسب برای طراحی مانند انتخاب لباس مناسب برای یک مهمانی است. تصور کنید لباس هایتان در مورد شما چه می گویند.اطرافیان، شخصیت، وضعیت اجتماعی و اقتصادی، سن، استایل خود را با لباسی که می پوشید حدس بزنید.به همین دلیل موقعیت ها و موقعیت های مختلف لباس های متفاوتی را می طلبد.
فونت ها نیز همین نقش را در طراحی دارند.انتخاب مناسب می تواند باعث شود که مخاطب در یک نگاه کل طرح شما و حتی برند شما را قضاوت کند.به همین دلیل است که باید انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.